Ak sa snažíte zdravo stravovať, začnite si pripravovať vlastné pečivo. Verte, že sa nejedná o nič náročné. Pokiaľ máte pred kysnutým cestom rešpekt, na začiatok vyskúšajte nekysnuté chleby, ktoré máte hotové za pár minút.
 
chleba

Nekysnutý celozrnný chlebík

 
Budete potrebovať:
Dve šálky hladkej celozrnnej múky
Jednu šálku vlažnej vody
Tri polievkové lyžice olivového oleja (môžete ho nahradiť aj inými druhmi oleja, napríklad makovým, sezamovým…)
Jednu kávovú lyžicu sódy bikarbóny (alebo prášku do pečiva)
Tri kávové lyžice ľanových semienok
Soľ
 
Všetky suroviny spolu dobre premiešajte a vypracujte hladké cesto. Na pečenie môžete použiť klasickú formu na chlieb, alebo jenské sklo. Nezabudnite ho vystlať papierom na pečenie. Takto sa vyhnete tomu, aby sa vám chlieb pripáli. Rúru si predhrejte na dvesto stupňov Celzia. Pri tej istej teplote pečte chlieb dvadsať minút. Následne rúru stiahnite na stosedemdesiat stupňov a chlieb pečte ďalších dvadsaťpäť minút. Je dobré ak ho budete priebežne kontrolovať, pretože konkrétny čas záleží od danej rúry.

sendvič

Bezlepkový chlieb zo semien

 
Budete potrebovať:
Tri väčšie vajíčka
Sto  mililitrov vody
Stopäťdesiat  gramov ľanových semienok
Sto gramov slnečnicových semienok
Polievková lyžica prášku do pečiva (alebo sódy bikarbóny)
Štipka Soľ
Korenie a bylinky podľa chuti (bazalka, oregano, tymian, kôpor, petržlen, koriander, čierne korenie, čili, sušený zázvor…)
 
Najprv vyšľahajte vajíčka s vodou a do tejto zmesi pridajte všetky ostatné ingrediencie. Na koniec prisypte korenia, alebo bylinky podľa chuti. Bylinky môžu byť čerstvé, alebo sušené. Veľmi chutná je napríklad bazalka, kôpor, oregano, či tymian. Ak máte radi pikantné jedlá, použite aj cesnak, alebo čili. Dobre premiešanú zmes vlejte do pekáča vystlaného papierom na pečenie. Pečte približne dvadsať až dvadsaťpäť minút pri teplote dvesto stupňov Celzia.

Zdravé chlebíky, ktoré si pripravíte za pár minút
4.2 (84%)10